مروارید(Pearl)

مروارید(Pearl)

1400/12/05 10:25:25

  1. جواهرات مرواریدی را دریک جعبه یا یک کیسه مخملی نگه دارید محل نگهداری دمای ثابت ورطوبت معقول باشد در کنار این ها نظافت مروارید را هم در نظر بگیرید.

  2. جواهرات مرواریدی را در جعبه هایشان طوری قرار دهید که دانه های مروارید با یکدیگر برخورد نکنند.

  3. از تماس مرواریدها با اسپری عطر وکرم جلوگیری کنید اول از مواد آرایشی استفاده کنید بعد از تمام شدن کار خود جواهرات را بیاندازید.

  4. سرکه مروارید را نابود میکند بنابراین اگر کمی سس سالاد روی انگشتر مروارید ریخت فورا آن را بشورید.

  5. مروارید ها را همراه با جواهرات دیگر نیندازید فلز یا هر نوع سنگ به آسانی سطح مروارید را خراش می دهد.

  6.  توصیه می شود که گهگاهی محصولات مرواریدی را بشورید البته هرگز از مایع ضد عفونی کننده هرچند مخصوص مروارید باشد استفاده نکنید به جای آن مروارید ها را با آب گرم صابون به کمک یک اسفنج  نرم بشورید همچنین می توانید از یک صابون با غلظت بسیار کم استفاده کنید.

  7. در صورت آسیب کم به سطح مروارید می توان با پولیش دادن (صیقل دادن)آن را به حالت اولیه اش بازگرداند اگر چه بهتر است این کار را به یک حرفه ای بسپارید خود شما هم می توانید با کمک یک پارچه نرم مخصوص جواهر ات خراشهای کوچک را از بین می برید.این را همه در نظر بگیرید که با این کار در واقع یک لایه از سطح مروارید را ازبین می برید واگر مروارید نازک باشد ضرر بزرگتری هم به مروارید وارد خواهید کرد.

  8. زنجیر گردنبند های مروارید باید مرتب نخ آن عوض شود مخصوصا اگر از آن زیاد استفاده می کنید بین هر دو مروارید باید یک گره وجود داشته باشد این گره از ساییده شدن مروارید ها بهم که سطح مرواریدها را خراب می کند خودداری می کند همچنین این گره ها از پخش شدن مرواریدها به اطراف در صورت پاره شدن زنجیر جلوگیری می کند.

  9. از جواهرات خود زیاد استفاده کنید مرواریدها توجه را دوست دارند.  

  •   خلاصه اسید موجود در عرق بدن مروارید دا از بین می برد وتخریب می کند به همین دلیل باید طوری از مروارید استفاده کنید که درتماس مستقیم با پوست شما نباشد مرواریدها را درکنارعطر وادکلن ویا مواد  آرایشی وبهداشتی قرار ندهید. گرما دشمن مروارید است در زمان استفاده از سشوار ویا نور مستقیم خورشید از جواهرات  مروارید نشان خود استفاده نکنید مروارید به دلیل نوع شکل گیری وطبیعی بودن همواره رطوبت آن را از دست برود به همین دلیل آنها را در مکانی خشک و به دور از تغییرات آب وهوایی قراردهید برای مثال دانه مروارید را درون پارچه نرم وخشک وبه دور از تغییرات آب وهوایی بپیچید در صورت رعایت این امور مروارید ها  می توانند چند دهه همچنان با همان زیبایی سفیدی وجلالی خود باقی بمانند.